Hoe werken wij

Onze aanpak

Ieder project vraagt om zijn eigen specifieke aanpak, maar in grote lijnen komen deze punten er vrijwel altijd voor:

  1. Definiëren van acties

  2. Ondersteuning in scripting & briefing

  3. De uitvoering

    1. Beginnen aan de uitvoering

    2. Week rapportages

    3. Vinden en verwerken van dagelijkse leads

  4. Afronden en evalueren


1. definiëren van acties

De basis wordt gevonden in een goede definitie en omschrijving van de acties. Deze zijn essentieel om de beoogde resultaten te behalen.

Het definiëren van acties bestaat uit verschillende elementen:

Doelgroep:

  • Wie wilt uw bedrijf benaderen?
  • Wie zijn er bij betrokken?

Doelstellingen:

  • Welk resultaat moet worden behaald?

Uw aanbod:

  • Wat is het (onderscheidende) aanbod en uw waardepropositie?

Omgeving:

  • Introduceert u een nieuw aanbod of verbeterd aanbod?
  • In welke markten bent u actief? Of wilt u actief in gaan zijn?
  • Wie zijn de concurrenten en wat bieden zij aan?

2. Scripting & Briefing

Een script wordt opgesteld door Omzet Plus. De juiste input vanuit uw organisatie is daarom essentieel om deze zo doeltreffend mogelijk op te stellen.

Een salesscript dient voor een agent, naast de benodigde skills, als gouden leidraad om gesprekken aan te gaan.

Bij acties waarbij gegevens worden gescreend of enquêtes worden afgenomen, moet dit een zeer dwingende opbouw krijgen om eenduidige resultaten te boeken. Voor accountmanagers dient een script bijvoorbeeld weer als leidraad waarbij het vertaald moet kunnen worden naar de eigen stijl, zonder dat de inhoud verandert.

Voorafgaand aan de start van elk traject wordt een kansensessie en briefing gehouden. Deze dienen ervoor om samen met de opdrachtgever dieper in te gaan op de case. Wat zijn (mogelijke) pijnpunten van de prospects, zijn er knelpunten, wat zijn de drijfveren, overtuigingen, triggers etc.

Onze workshops dienen en leiden tot het helder krijgen van de propositie. Zo creëren we samen sales waar klanten écht vrolijk van worden.


3. Uitvoering

  • Beginnen aan de uitvoering:

    Onze professionals zetten zich maximaal in en maken van uw doelstelling hun missie!

    Tijdens de eerste dagen is het prettig als het aanspreekpunt vanuit de opdrachtgever bereikbaar is voor de projectleider van Omzet Plus. Zo krijgen wij snel antwoord op vragen of opmerkingen om u beter van dienst te zijn. Daarnaast kan de projectleider van Omzet Plus tussendoor feedback geven over de eerste indrukken van de opdracht in uitvoering.

  • Wekelijkse rapportages:

    De wekelijkse rapportages bestaan uit drie delen:

    1. De kerngetallen met betrekking tot de voortgang
    2. Kwantitatieve resultaten van de acties
    3. Gespreksrapportages van de op te volgen resultaten
  • Dagelijks vinden en verwerking van leads:

    Binnen uw organisatie dient een verantwoordelijke te worden aangesteld voor de verwerking van de gespreksrapportages. Daarbij wordt ook vastgesteld wie zich verantwoord voor de daadwerkelijke opvolging van de leads. De vervolgstappen die leiden tot deals tussen u en uw prospects. Hierbij kan u denken aan welke informatie wordt er verstuurd bij aanvragen. Zijn dat templates, wordt hier een speciale brief voor gemaakt, ontvangt de prospect een afspraak bevestiging of heeft u daar op dat moment andere ideeën bij?


4. Afronding & evaluatie

Na afloop wordt een totaaloverzicht tot stand gebracht. Hierin worden onder andere kwaliteitsmetingen, resultaten van onze acties en eventuele afwijkingen ten opzichte van de vooraf gestelde verwachtingen toegelicht.

Ook wordt er een overzicht gegeven waarin kwalitatieve en meetbare ervaringen staan opgesteld. Hierbij valt te denken aan hoe werd het aanbod ervaren, was het eenvoudig afspraken te maken, waren de afspraken overtuigend of waren ze erg vrijblijvend in verhouding tot elkaar. Ook de timing van de uitgevoerde acties, welke tegenargumenten werden gebruikt en welke niet of nauwelijks. Vooral dit laatste draagt bij aan het bepalen van de toon en te gebruiken argumenten in de toekomst. Want door te kijken naar wat bijdraagt aan een effectievere benadering is belangrijk!

Daarnaast bespreken we samen de vervolgstappen. Bijvoorbeeld het benaderen van specifiekere (deel)doelgroepen, script wijzingen en/of andere acties. Tot slot levert Omzet Plus het totale en definitieve document met de daarin verwerkte gegevens terug aan u. Dit leidt tot een duidelijker inzicht in onze wat gedaan is en volgende acties.

Klaar om échte verkoopsuccessen te behalen? Bekijk hier onze diensten of neem contact met ons op.